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(翻訳)HONDA CT110 NOTES  ホンダ CT110の注意 その1 [メモ]

以前からオーストラリアのCT110のファンサイトに上がっていた
文章「HONDA CT110 NOTES」がありました。
CT110を末永く使うための文章の様です。

原文を機械翻訳したあとそれっぽく修正しました。

ここに原文があります。
http://www.docstoc.com/docs/39465265/Honda-CT110-Notes

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ホンダCT110の注意


オートバイホンダCT110は、商用、農業で使用するために設計された110ccの軽量マシンです。オーストラリア郵便で使用される「X」モデルは、何年もの連続した開発と何百万時間もの操作の結果です。 4ストロークエンジンは、信頼性が高く、メンテナンスが簡単です。無鉛ガソリンを使用します。

絶え間なく高速で運行するとき、オイルレベルに注意を払わなければなりません。走行時の温度に影響があるかもしれません。

毎晩、すべての乗り手がオイルレベルをチェックしいっぱいに満たさなければなりません(同時に、チェーンに油をさしてください)。 また、1日の間にもチェックをすることを強く勧めます、昼食の停止中など。通常よりもオイル以上を使用していないか、またはオイル漏れ起こしていないか、
LOWレベル以下を避けるため、オイルをに注意を払ってください。

バイクを直立させるか、センタースタンドを立てます。オイルをチェックする時はレベルゲージをねじらないでケースに接触させます。チェックの前に暖気をしてすぐ確認してください。毎回、オイルをトップマークに保ってください。

CT110は、自動遠心クラッチを介して動作する4速ギアボックスを持っています。通常の方法で行われている足のシフトでギアチェンジで常にローギアでスタートはする必要があります。従来の手動クラッチのバイクで行われるようにライダーは、ギアチェンジの間にスロットルのオフにバックアップする必要があります。特に未熟練の操作はクラッチとチェーンに過酷な変化や極度のストレスを受けます。

ギアは、ニュートラルは真下、4速ギアアップ。スピードメーターには緑色のニュートラルライトがあります。常にニュートラルで停止、駐車する必要があり、遠心クラッチとギアを起動することが可能です。常に起動する前に、ニュートラルをチェックしてください。

燃料容量は約5リットル、予備は約1リットルです。夜間などに駐車するときは、燃料コックを水平方向を"OFF"の位置にする必要があります。燃料が残っている場合、吸気システムをあふれさせる可能性があります。それは燃料が開始することを困難にします。

私たちはあなたの通常の燃料コックを上または"RESERVE"の位置ではなく、位置を"ON"にして乗ることをお勧めします。これは通常、我々は"RESERVE"に切り替える前に、燃料の不足を防止しようとしています。高速走行の燃料不足はエンジンのオーバーヒートの原因によりバイクを死なせてしまうだろう。

我々は、休憩するか、停止し、燃料を使用して先頭5Lのジェリー缶で100km走行することを提供されることが示唆された。

高速で走行したバイクは(70km/hr)、休憩や補給でエンジンがオフになって冷却される。そこで我々は停止時には、ゆっくり冷ますためにエンジンを3〜5分アイドリングさせることをお勧めします。

あなたは、運行前に低空気圧によるパンクを防ぐため、タイヤを点検するべきです。

ヘッドライトはいつでも点灯しています。キーでエンジンを止めることを習慣にしてください。
あなたがハンドルバーのキルスイッチを使用するなら、イグニッション・キーがヘッドライトでオンのままにされており、バッテリーがあがります。

始動するために、パーキングブレーキ(手動ブレーキレバーの)を使用するのは、ニュートラルを選択するのを忘れたときのための名案です。 キーオンででをニュートラルライトをチェックしてください。 燃料は"RESERVE"。 右スタンドが使用中であるなら引っ込めてください。 気温が低いならば、チョーク・レバーを引いてください。 スロットルをわずかに開けてください。 キックレバーは戻してください。チョークなしで動くでしょう(できるだけ早く、チョークを倒して、エンジンで余分な燃料を避けてください。)。

ホットスタートの時はチョークを使用しません。

ホンダは、CT110のブレーキが前後一緒に使用されることを勧めます。前後のブレーキの独立して使用したとき特にぬかるんだ表面では安定性を妨げると警告します。
CT110ブレーキはかなり適切ですが、油圧ディスクブレーキのバイクに比べてペダル踏力が必要であり、性能が低いことに気付くでしょう。 長い急な下り坂のときにブレーキの効き目を意識してください。そして、エンジンブレーキに低級ギヤを使用してください。


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追記
リンク先がなくなっていたので、原文を以下に載せます。(2014/2/2)

HONDA CT110 NOTES

The Honda CT110 motorcycle is a lightweight 110cc machine designed for commercial and agricultural use. The “X” model as used by Australia Post is the result of years of continuous development and millions of hours of operation. The 4-stroke engine is extremely reliable, very low maintenance and simple to service. It uses unleaded petrol.

When operated continuously at highway speeds constant attention must be paid to the oil level as a minor drop in the small quantity in the sump (half a litre) will have a marked effect on running temperatures. All riders MUST check and top-up their oil each evening (oil the chain at the same time). It is strongly recommended that a check be also made during the day, such as at the lunch stop. A bike that is using more than normal oil or has an oil leak may need to be topped up more often to avoid low oil levels.

Hold the bike level or put down the centre stand. The oil is checked with the dipstick thread touching the case – do NOT screw the dipstick in to check the level. Check immediately after stopping or if cold, run the engine for a minute or so before checking. Keep oil to the top mark at all times.

The CT110 has a four-speed gearbox operated through an automatic centrifugal clutch. The bike must ALWAYS be started off in low gear and gear changes are carried out in the normal manner with a foot shift. Riders must back off on the throttle between gear changes, as they would do in a conventional manual clutch bike. Unskilled use of the throttle during gear changes results in harsh changing and extreme stress on the bike, particularly clutch and chain.

Gears are; Neutral – right down, then four gears up. There is a green neutral light in the speedo. The bike should always be stopped and parked in neutral, as it is possible to start in gear with the centrifugal clutch. Always check for neutral before starting.

Fuel capacity is approximately five litres including about a litre in the reserve. When parking the bike for some time such as overnight, the fuel cock must be in the horizontal “OFF” position. If left on, it is possible for fuel to flood the intake system making the bike difficult to start. We encourage you to normally ride with the fuel cock in the up or “RESERVE” position rather than with the cock in the down or “ON” position. While this is not how you would normally ride your own bike we are trying to prevent the bike from running out of fuel before switching on reserve. Running out of fuel at high speeds does cause superheating of the engine and can be the death of a postie bike. We suggest that at every rest stop or every 100km you stop and top up your bike with fuel from the 5L jerry can provided. We have also found that bikes that have run at high speeds (70km/hr) that are then turned off for a break or refuelling can be so hot that the engine can warp while it is cooling. We therefore recommend that upon stopping, you let the engine idle for 3-5 minutes to let it cool slowly.

You should inspect the tyres, particularly before starting out for the day, for punctures or low pressure.

The headlight remains on at all times. Get in the habit of shutting down the bike with the key. If you use the handlebar kill-switch it is likely the ignition key will be left on with the headlight and flatten the battery.

To start the bike it is a good idea to set the park brake (on the hand brake lever) in case you forget to select neutral. Key – on. Check neutral light. Fuel – reserve. Retract right stand if in use. If cold, pull choke lever – up. Throttle slightly open. Kick start (bring the lever back with your foot, don’t let it fly back by itself.) warm up until bike will run without choke (get the choke down as soon as possible to avoid excess fuel in the engine.)

Hot start is the same except the choke is not used.

Honda recommends the CT110 brakes be used together. They warn that, particularly on wet or loose surfaces, independent use of either front or rear brake will hamper stability. Although the CT110 brakes are quite adequate, those accustomed to bikes with hydraulic disc brakes, will notice increased pedal pressure is required and performance is less. Be aware of brake fade on long steep down-hills and use a lower gear for engine braking.


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